Tag (games)

Linda Boentaram
pagi semua…mau tanya, tag (nama permainan) itu di Indo populer dng nama apa ya? sama gak sm petak jongkok/patung? Udh lama ga jadi anak2, dah lupa hehe…trims…
March 6, 2012 at 7:28am

Tika Sofyan kucing-kucingan?
March 6, 2012 at 7:32am via mobile · Unlike · 1

Linda Boentaram kucing2an sm kaya petak umpet ya mba Tika? Klo ‘tag’ rulenya spt ini (dr Wikipedia): A group of players (two or more) decide who is going to be ‘it’, often using a counting-out game such as Eeny, meeny, miny, moe. The player selected to be ‘it’ then chases the others, attempting to get close enough to tag them—a touch with the hand—while the others try to escape. A tag makes the tagged player ‘it’ (in some variations, the previous ‘it’ is no longer ‘it’, while in others, both players are still ‘it’, and the game ends when all players are ‘it’). The game can continue indefinitely.
March 6, 2012 at 7:58am · Like

Tika Sofyan kalo jaman aku kecil dulu yang seperti itu kucing-kucingan. Nggak pake sembunyi. hom pim pa, trus yang jadi ngejar yang lain. kalau ada yang terkejar, di jawil, trus gantian dia yang jadi si ‘it’ ngga tau juga kalo di daerah lain beda aturan mainnya, hehe..
March 6, 2012 at 8:03am · Like

Linda Boentaram ooo okeh deh, berarti memang itu. Mungkin di SD saya dulu pake nama lain hehe…thanks masukannya ya :))
March 6, 2012 at 8:04am · Like

Nadya Andwiani kucing-kucingan?
March 6, 2012 at 8:07am · Like

Nadya Andwiani eh, udah dijawab di atas… gak kebaca
March 6, 2012 at 8:08am · Like

Linda Boentaram hehe gpp mba…thx jwbannya
March 6, 2012 at 8:08am · Like

Melody Violine betul2 kucing2an #baruinget
March 6, 2012 at 8:40am · Like

Melody Violine kucing2an ga pake ngumpet
March 6, 2012 at 8:40am · Like

Advertisements